پسته اکبری کرمان که برای گلودرد شما مفید است

نشان داده شده است که پسته اکبری کرمان خواص بسیار خوبی برای سلامتی دارد و در میان آنها یکی وجود دارد که بسیار برجسته است.

پسته این دانه که منبع آنتی اکسیدان، پروتئین و فیبر است، توسط تعداد زیادی از مطالعات علمی که فواید آن را تأیید می کند، پشتیبانی می شود. همزمان با روز جهانی پسته که در 26 فوریه جشن گرفته می شود، به خواندن ادامه دهید و بدانید که مصرف پسته چه کمکی برای سلامتی شما دارد.

پسته یکی از آجیل های معتبر است و طعم خاص و قابل استفاده تری دارد که می توانید به تنهایی یا در تهیه های مختلف از آن لذت ببرید.

بنابراین، معمولاً به عنوان پیش غذا، در سالاد، سس، بستنی، دسر – برخی حتی آن را به قهوه اضافه می کنند – یا در دستور پخت برشته استفاده می شود، زیرا رنگ مایل به سبز آن رنگ می دهد و مواد مغذی زیادی به غذاها می دهد.

از درخت پسته، درخت کوچک بومی خاورمیانه (معمول در کوههای ترکیه، یونان، پاکستان، افغانستان، ایران…).

در واقع، ایران پیشروترین تولیدکننده این میوه سبز رنگ کوچک در جهان است، اما ایالات متحده، نیومکزیکو و شمال آفریقا از آن پیروی می‌کنند و در اسپانیا کشت آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است، عمدتاً در کاستیا-لامانچا، جایی که در آن جا افزایش یافته است.

تقاضا به طور تصاعدی افزایش یافته است. هزینه های تولید آن پایین است و قیمت آن بین 7 تا 10 یورو در هر کیلو است.

یک وعده پسته (30 گرم) 37 درصد از نیاز روزانه توصیه شده ویتامین B6 و حدود 160 کیلو کالری را تامین می کند.

می‌دانیم که رژیم مدیترانه‌ای یکی از متعادل‌ترین و سالم‌ترین رژیم‌های غذایی در جهان محسوب می‌شود و در هرم جدید تغذیه‌ای که توسط بنیاد رژیم غذایی مدیترانه‌ای تهیه شده است، پسته نقش مهمی ایفا می‌کند، زیرا بالاتر از بقیه آجیل‌ها قرار دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.