به ۸ دلیل مهمی که نیاز است تا از کاشی لعابی برای منازل خود استفاده نمایید!

در این مقاله، اثرات خواص سطحی و انحلال یون مس بر خواص ضد باکتریایی کاشی لعاب ها به طور سیستماتیک برای کاشی های سرامیکی تولید شده توسط فرآیندهای صنعتی بررسی شد.

خواص سطحی لعاب مس از جمله زاویه تماس، براقیت، زبری، و پتانسیل زتا سطح مربوط به ضخامت لعاب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

علاوه بر این، کاشی لعابی در حمام عمومی نصب شد و ارزیابی ماندگاری آنتی‌باکتریایی به مدت 2 سال انجام شد.

استافیلوکوکوس اورئوس (S. aureus، گرم مثبت) و Escherichia coli (E. coli، گرم منفی)، که معمولاً در محیط‌های مرطوب داخلی یافت می‌شوند، برای مطالعه خواص ضد باکتریایی کاشی‌های سرامیکی مسی لعابدار استفاده شدند.

نمونه های کاشی و سرامیک با پوشش دهی یک انگوب و یک لعاب مسی به نوبه خود روی سطح بدنه سرامیکی و سپس با استفاده از کوره غلتکی برای انجام فرآیند پخت سریع آماده شدند.

کاشی لعابی

بدنه کاشی از 21 درصد وزنی خاک رس، 13 درصد وزنی سنگ آهک، 40 درصد وزنی سنگ سفال، 13 درصد وزنی پیروفیلیت، و 13 درصد وزنی خاک رس سفید تشکیل شده است و انگوب مخلوطی از 60 درصد وزنی فریت، 23 درصد وزنی بویو است فلدسپات، 15 درصد وزنی کائولن ادگار پلاستیک (EPK) و 2 درصد وزنی زیرکون.

لعاب سطحی با مخلوط کردن فریت (92 درصد وزنی) و EPK (8 درصد وزنی) تهیه شد و سپس پودر مس (3 درصد وزنی بر اساس وزن کل) به آن اضافه شد.

جدول 1 نتایج تجزیه و تحلیل ترکیب شیمیایی را برای فریت و EPK مورد استفاده برای تهیه لعاب سطح نشان می دهد.

بدنه نمونه کاشی و سرامیک با فشار دادن تک محوری گرانول های مواد اولیه و با استفاده از خشک کن اسپری (EYERA SD-1000) با قالب مربعی فلزی (60 میلی متر × 60 میلی متر) برای تشکیل شکل کاشی آماده شد.

لعاب با اسپری روی سطح بدنه نمونه با مخلوط کردن محتوای جامد ماده اولیه با آب مقطر به نسبت وزنی 65% پوشش داده شد و سپس سطح پوشش داده شده به مدت 3 ساعت خشک شد.

علاوه بر این، ضخامت لعاب سطح مس با کنترل زمان پوشش پاشش در محدوده 50-250 میکرومتر تغییر کرد. برای مرجع، ضخامت لعاب سطح استاندارد بین 150 تا 200 میکرومتر تنظیم شد.

شرایط پخت سریع برای تولید نمونه های کاشی و سرامیک به حداکثر دمای 1110 درجه سانتی گراد و زمان ماند 48 دقیقه نیاز دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.