۸ مزیت اصلی صادرات سنگ ساختمانی صادراتی به کشورهای اروپایی!

سنگ گرانیت سنگی آذرین است که از کوارتز، میکا و فلدسپات تشکیل شده است. این سنگ در طبیعت فراوان است سنگ گرانیت مقاومت و سختی بسیار بالایی دارد.

این نوع سنگ ساختمانی صادراتی به دلیل استحکام بالایی که دارد بیشتر در ساخت و سازهایی که نیاز به استحکام بالایی دارد استفاده می شود. بسته به ترکیب آن، گرانیت دارای رنگ های مختلفی است که از خاکستری و سیاه تا صورتی، آبی و سبز را شامل می شود.

گرانیت به دلیل سختی و تخلخل، انتخاب خوبی برای کابینت، آشپزخانه و دکوراسیون داخلی است. همچنین به دلیل مقاومت در برابر حرارت برای استفاده در اجاق های داخلی مناسب است.

سنگ ساختمانی

نکته جالب توجه در مورد سنگ ساختمانی گرانیت این است که نسبت به سرما و هوا مقاومت کمتری در برابر گرما دارد. اگر از گرانیت صیقلی استفاده شود، می تواند کاربردهایی مانند ستون های ساختمانی، نمای دیوارها و کف ها داشته باشد.

مقاومت در برابر نفوذ آب گرانیت سنگ ساختمانی را به عنوان نمای ساختمان مناسب می کند. گرانیت همچنین مصارف صنعتی دارد و برای اهداف مهندسی عمران از جمله دیوارهای پل، دیوارهای حائل، ستون های سنگی، سنگریزه های بتنی و بالاست برای خطوط راه آهن استفاده می شود.

مرمر نوعی سنگ ساختمانی  رسوبی است که از تراکم آهک حاوی کربنات کلسیم و آراگونیت یا دولومیت تشکیل شده است. سنگ ها در آب های گرم تشکیل می شوند و با فشار وارده بر رسوبات لایه های بالایی که معمولاً رسوبات جلبکی، مرجانی یا کربنات کلسیم هستند، تشکیل می شوند.

طبقه بندی جهانی سنگ ساختمانی مرمر در دنیا وجود ندارد و این نام فقط در ایران استفاده می شود. این سنگ به سنگ سنندجی نیز معروف است.

سنگ ساختمانی مرمر در حالت خالص سفید است اما به دلیل ناخالصی هایی که ترکیب می شود و مواد اولیه سنگ را تشکیل می دهد، رنگ های کرم، قرمز، قهوه ای، صورتی، مشکی، خردلی، سبز و … نیز ظاهر می شود.

در ساخت سنگفرش، کف و پله استفاده می شود. جذب آب و تخلخل این سنگ بسیار کم بوده و ضد حریق بوده و برای رطوبت بالا و هوازدگی مناسب است.

وزن مخصوص این سنگ 2670 کیلوگرم بر مترمکعب است و نسبت به همتای خود یعنی سنگ مرمر چگالی کمتری دارد. چینی، کریستالی و ابری از انواع مختلف این سنگ هستند.

در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد اونیکس و مرمر می توانید به مقاله تفاوت سنگ ساختمانی مرمر و مرمریت و سنگ ساختمانی مرمر هرسین در همین سایت مراجعه نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.