بهترین گونه های انار برای رشد در باغ و گلدان ها

انار، یکی از باستانی ترین محصولات میوه ای که هنوز هم امروزه رشد می کند، هزاران سال است که کشت می شود. بسیاری از محققان معتقدند که این میوه ممنوعه در باغ عدن بود. این میوه که در مقبره ساقی ملکه هتشپسوت مصر یافت شد (حتی ساقی او مقبره خودش را داشت!) و چندین بار در کتاب مقدس به آن اشاره شده است، این یکی از اولین محصولات میوه بود که در خاورمیانه و مدیترانه اهلی شد.

عکس انار قرمز برای پروفایل با کیفیت بالا (انار در دست، انار دانه شده) - مینویسم

همچنین در داستان یونان باستان فصول مرکزی است. پرسفونه که توسط هادس به عالم اموات ربوده شد، قرار بود به سطح زمین بازگردانده شود، اما هادس ابتدا او را فریب داد تا دانه‌های انار بخورد و مصرف غذای دنیای زیرین ممنوع شد. به ازای هر دانه، او مجبور شد هر سال یک ماه پایین تر با هادس بماند. در آن ماه‌ها (زمستان)، مادر پرسفونه، دیمتر، الهه کشاورزی، در غیاب او عزاداری می‌کند و بنابراین زمین تا زمانی که او بازگردد، خفته است.

بومی ایران (ایران امروزی) و نواحی اطراف آن، یکی از اولین محصولات میوه ای بود که در آن مناطق و دریای مدیترانه اهلی شد. قندهار افغانستان به خاطر انار مرغوبش مشهور است. همچنین در آب و هوای خشک و مدیترانه ای کالیفرنیا و آریزونا رشد می کند. مبلغان اسپانیایی بلافاصله پس از اینکه کورتز مکزیک را در سال 1521 فتح کرد، انار را به آمریکای شمالی آوردند. همانطور که مأموریت ها به سمت شمال به سمت کالیفرنیا پیش رفتند، انارها نیز در باغ های ماموریت اصلی بودند و در آب و هوای گرم و خشک بسیار شبیه به بومی خود رشد می کردند. درخت اناردر نزدیکی خرابه‌های کوردوبا، اسپانیا رشد می‌کند. انار یک محصول میوه باستانی و یکی از اولین محصولاتی است که در خاورمیانه و مدیترانه اهلی شده است.

خیلی دوست داشتنی در مورد انار
انارها چند کاره هستند. آنها خوشمزه، مغذی و زینتی هستند که به عنوان میوه خشک صادراتی هم می توان از آن استفاده کرد. آنها در همه جا یک برد-برد هستند، مگر اینکه بتوانید تی شرت سفید مورد علاقه جدید خود را با آب یاقوت قرمز آن اسپری کنید. آنها همچنین به عنوان دکور تعطیلات عمل می کنند زیرا در فصل زمستان هستند و در کنار بقیه لوازم جانبی کریسمس با رنگ قرمز شما عالی به نظر می رسند.

انار نیز بسیار مغذی است. انار دانه سیاه یزد سرشار از فیبر مفید برای قلب و ویتامین C و K هستند. دانه‌ها و آب آن سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین دارای خواص ضدالتهابی هستند. آنها طعم شیرینی دارند و به تنهایی، در سالاد ریخته می شوند، به شکل وینیگرت یا ملاس ریخته شده روی گوشت بره، گوشت گاو، ماهی قزل آلا یا ماکارونی بسیار عالی مصرف می شوند. یکی از علاقه‌مندی‌های شخصی من، ریختن دانه‌ها با راویولی کدو حلوایی، آجیل برشته شده و پارمزان است. پاداش – آنها را می توان تا هفت ماه در یخچال نگهداری کرد.

فروش انار شهرضا عمده - بازار خرید و فروش انار | ناردون انار

خواص رب انار برای پوست

انار برای اقلیم های مختلف
انار در مناطقی با زمستان‌های خنک و معتدل و تابستان‌های گرم و خشک بهترین رشد را دارد و در مناطق رشد USDA 8 تا 10 رشد می‌کند.

کالیفرنیا و آریزونا – آب و هوای ایده آل انار
کالیفرنیا اساساً تنها مکانی در ایالات متحده است که کیفیت میوه انار برای تولید تجاری در مقیاس بزرگ به اندازه کافی بالا است، به ویژه در دره سن خواکین (جایی که من بزرگ شدم) اگرچه اکنون تولید محدودی در آریزونا وجود دارد.

Punica “Wonderful” یک نوع محبوب، با عمر طولانی و بهبود یافته با عادتی شبیه فواره و میوه بزرگ بنفش مایل به قرمز با طعمی تند است. برای تهیه آبمیوه و مقاوم در برابر سرما به منطقه 8 خوب است. تقریباً منحصراً گونه ای است که برای تولید تجاری استفاده می شود. گزینه های عالی دیگر مشابه “شگفت انگیز” عبارتند از “Parfianka” و “Purple Heart”.

من همچنین باید از باغ خودم به Punica granatum “Granada” فریاد بزنم. من در ابتدا با نام واریته “گرانادا” در مهد کودک اغوا شدم (گرانادا، اسپانیا یکی از شهرهای مورد علاقه من با کاخ نمادین الحمرا است) اما این گیاه بیشتر از میوه های متعدد، بزرگ و خوشمزه تحویل داده شد.

Punica granatum “Granada” یک جهش جوانه از “Wonderful” است، که به عنوان گل‌های قرمز تیره‌تر و زودرس‌تر، حتی در اوایل اوت، توصیف می‌شود، اما گل من بیشتر شبیه سپتامبر تا اکتبر اینجا در Napa، CA می‌رسد.

عکس انار - انجمن نورگرام

سالاد کلم و انار و ذرت

انار در آب و هوای ساحلی
در مناطق خنک تر و ساحلی تر، انارها ممکن است رشد کنند و شکوفا شوند اما لزوما میوه تولید نمی کنند. با این حال نگران نباشید، پرورش انار که به اندازه میوه خشک عمده خواص دارد فقط به خاطر گل های نارنجی آتشین (یا سفید، صورتی یا قرمز) آن ارزشش را دارد! در واقع، انواع خاصی وجود دارد که فقط به خاطر گل‌های زینتی و میوه‌های رنگارنگ اما غیرقابل خوردن، و اغلب اندازه‌های فشرده رشد می‌کنند.

برای باغ‌های ساحلی با آب و هوای خنک‌تر با تابستان‌های معتدل، یک نوع زودرس مانند «گلدن گلوب» را بررسی کنید. گزینه های دیگر Punica ‘Chico’ یا P. ‘Toyosho’ هستند. اگر در آب و هوای سردتری زندگی می کنید و به دنبال انار خود هستید، (و چه کسی می تواند شما را سرزنش کند)، ما گزینه هایی داریم:

گزینه 1 – انواع انار مقاوم به سرما
Punica Russian 26′ گونه‌ای مقاوم در برابر سرما است که توسط دانشمندی در آنجا از روسیه وارد شده است (تعجب!) که کارش در تلاش برای پرورش انارهای مقاوم به سرما بوده است. پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی، بودجه تحقیقاتی او قطع شد، بنابراین او با سایر دانشمندان گیاهی در سراسر جهان برای نگهداری سهام خود همکاری کرد. هنگامی که در مقابل دیواری رو به جنوب کاشته می شود، میوه هایی را تا شمال لنکستر PA تولید کرده است. «Russian 26» تا 3 درجه فارنهایت را تحمل می کند و به اندازه سرما در برابر گرما و رطوبت مقاوم است و گزینه خوبی برای جنوب است. می توان آن را با خیال راحت در مناطق سختی USDA 6b تا 11 کشت کرد. “Salavatski” از افغانستان وارد شد و گزارش شده است که به طور ایمن به منطقه USDA 6 مقاوم به سرما با میوه های قرمز فراوان و بسیار بزرگ است.

گزینه 2 – انار ظرفی در داخل خانه زمستان گذرانی می کند
شما می توانید انار خود را همانند انجیر صادراتی در داخل یک ظرف بزرگ زمستانی کنید و از آن در برابر دمای کمتر از 25 درجه فارنهایت محافظت کنید. اگر مکانی آفتابی برای انجام این کار دارید، می تواند برای چند ماه افزوده خوبی به فضای داخلی شما باشد. اگر در دمای بالای 55 درجه فارنهایت نگهداری شود، احتمالاً بیشتر برگ های خود را حفظ می کند. همچنین می‌توان آن را در زیرزمین یا گاراژ نگهداری کرد تا زمانی که دما از 25 درجه فارنهایت پایین نیاید. بیشتر برگ‌های آن می‌ریزد و خاموش می‌شود. آبیاری را کاهش دهید، اما اجازه ندهید هنگام زمستان گذرانی کاملا خشک شود.

“Red Silk” میوه‌ای با طعم عالی تولید می‌کند و به دلیل اندازه کوچکتر آن از حداکثر 6 تا 8 در هنگام کاشت در زمین، انتخاب خوبی برای ظروف است. Punica ‘Nana’ نوعی انار کوتوله است که در ظرف بسیار عالی است و برای بونسای مفید است. نتیجه این است که میوه خوشمزه نیست، بنابراین این درختچه فشرده را باید بیشتر به عنوان یک درخت زینتی 3 فوتی دید تا یک درختچه خوراکی.

گزینه 3 – انار بونسای
انار از طریق مسیر تجارت ابریشم به ژاپن رسید و قرن ها به عنوان درخت بونسای مورد تحسین قرار گرفته است. تنه‌های پیچ‌خورده طبیعی آن‌ها ظاهری باریک و باستانی می‌دهد که علاوه بر گل‌ها و میوه‌های رنگارنگ، در بونسای نیز مورد توجه است. آنها همچنین می توانند تا 200 سال زندگی کنند! باز هم، Punica ‘Nana’ یک انتخاب خوب بونسای است.

همانطور که در گزینه 2 در بالا توضیح داده شد، آن را تا زمانی که ممکن است در بیرون نگه دارید، هنگامی که هوا سرد می شود آن را به داخل خانه بیاورید. پس از گلدهی مجدداً به یک یا دو دسته برگ هرس کنید. انار که سودی بیشتر از سود میوه خشک دارد زمانی که به ریشه متصل می شود بهتر شکوفا می شود، بنابراین فقط هر 3 تا 4 سال یکبار پیوند بزنید. (لابد به همین دلیل است که مال من خیلی خوشحال به نظر می رسد که در یک تخت 2 سانتی متری بین پیاده رو و دیوار قرار گرفته است.)

اگر اتفاقاً در منطقه ای زندگی می کنید که انارهای بارده رشد می کنند، می توانند درختان کوچک یا درختچه های چند تنه باشند. اندازه آنها از انواع 6 تا 8 اینچ تا ارتفاع 15 اینچ یا بیشتر متغیر است. همچنین می‌توان آنها را به‌عنوان دم‌پاشی در مقابل دیواری هرس کرد که برای گرم‌تر نگه‌داشتن گیاه، اگر دیواری رو به جنوب یا غرب باشد که آفتاب زیادی دریافت می‌کند و آن را به فضایی از پیش تعیین‌شده محدود می‌کند، عمل می‌کند. (اگرچه روزی روزگاری انار من یک گلدان بود، اما بعد از چند فصل که هرس نکردم، آن انار هیچ قصدی برای انطباق با قاب انار من ندارد.)

 

کنسانتره میوه

پرورش و مراقبت از انار

آبیاری و کود دهی انار
خوشبختانه انار دانه سیاه شیراز ریز و درشت نیستند. آنها در اکثر خاک های مناسب و با زهکشی خوب عملکرد خوبی خواهند داشت. پس از ایجاد، نگهداری کم و مقاوم به خشکی هستند. این منطقی است زیرا آنها از مناطق خشک خاورمیانه می آیند.

آبیاری انار که از انواع میوه خشک افغانستان نیز می باشد در سال اول در زمانی که ریشه ها در حال استقرار هستند مهم است. پس از استقرار، همچنان به آبیاری کافی برای میوه دهی مطلوب، به ویژه در دوره های خشکی نیاز دارد.

در سال اول کود ندهید. در سال دوم می توانید با 10-10-10 سه گانه (که به نسبت های مساوی نیتروژن، فسفر، پتاسیم اشاره دارد) کود دهی کنید و آن را به سه بار در اواخر زمستان تا اوایل بهار (بعد از یخبندان اما قبل از فشار جوانه ها)، اواخر بهار تقسیم کنید. و اوایل پاییز هر چند با کود و انار کمتر است. کود بیش از حد (به ویژه نیتروژن) می تواند باعث رشد بیش از حد شاخ و برگ شود که می تواند انرژی را از تولید میوه بگیرد.

شکل و هرس منظره انار
انار باید در سال اول در زمین مستقر شود. در سال دوم و/یا زمانی که حدود 3 تا 4 اینچ قد دارد، می توانید هرس یا تمرین را شروع کنید.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، آنها می توانند درختان کوچک یا درختچه های چند تنه با اندازه های مختلف از 6 تا 8 اینچ تا ارتفاع 15 سانتی متر یا بیشتر باشند. همچنین می توان آنها را به عنوان یک بالکن در مقابل دیوار هرس کرد.

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آن را در منظره ببینید – به عنوان یک درختچه چند تنه یا یک درخت کوچک. به حال خود رها شده، انار چند تنه است. با این حال، شاخه ها یا تنه آنها به طور طبیعی پیچ خورده است، بنابراین درختان بالغ انار تنه های زیبایی دارند که من را به یاد درختان زیتون قدیمی می اندازد. (ملک پدربزرگ و مادربزرگ من یک درخت بسیار کهنسال با زیباترین تنه پیچ خورده و غرغور شده داشت.)

اگر نمی توانید تصمیم بگیرید، نگران نباشید، واقعاً نمی توانید اشتباه کنید زیرا تولیدکنندگان تجاری تصمیم نگرفته اند که آیا بهتر است به عنوان درختچه یا درخت برای حداکثر تولید میوه رشد کنند، و اینکه کدام روش هرس و رشد آنها اغلب به این بستگی دارد. آب و هوا و منطقه

درختچه – اگر درختچه می خواهید، آن را به 3 تا 6 شاخه محدود کنید. اگر هنوز تعداد زیادی ندارد، صبر کنید تا چند مکنده دیگر (شاخه های جدید) تولید شود، اما آن را به مقدار مشخصی محدود کنید. اگر انار اجازه مکیدن آزادانه داشته باشد، انرژی خود را صرف تولید مکنده به جای میوه می کند.

درخت – صبر کنید تا ارتفاع انار شما حدود 3 تا 4 اینچ شود. غالب ترین شاخه را انتخاب کنید و بقیه را دوباره روی زمین هرس کنید.

بهترین زمان برای هرس اواخر زمستان یا اوایل بهار قبل از تشکیل جوانه ها است اما پس از پایان خطر سرمازدگی، زیرا هرس رشد را تحریک می کند و نمی خواهید رشد جدید در اثر سرما آسیب ببیند.

می‌توانید مکنده‌ها و دیگر شاخه‌های نامناسب را همانطور که در طول فصل رشد ظاهر می‌شوند، هرس کنید. هنگامی که شکل درخت یا درختچه شکل گرفت و اگر به درستی نگهداری شود، باید فقط به هرس سالانه سبک نیاز داشته باشد. هشدار! اگر به خارهای جدی انار اشاره نکنم غافل می شوم. به طرز بدی بلند و باریک، می‌توانند با درد شگفت‌انگیزی نفوذ کنند، بنابراین هنگام دست زدن به گیاهتان به ارقام خود توجه کنید!

برداشت میوه انار
انار شما احتمالا تا حدود 3 سالگی میوه نمی دهد (اگرچه من احساس می کنم “گرانادا” من بیشتر از دو سال بود، اما نمی توانم مطمئن باشم). برخی از آنها در اوایل ماه اوت می رسند، اما بسیاری از آنها به اکتبر نزدیک تر هستند.

هنگامی که آنها قرمز تیره هستند، از هرس برای بریدن شاخه درست بالای چسب میوه استفاده کنید. (باز هم به این خارها توجه کنید!) آنها را نکشید زیرا این کار باعث می شود که میوه زخم ایجاد کند و زودتر پوسیده شود (این در مورد هر میوه ای صدق می کند).

انارها برخلاف عناب تازه می توانند برای مدت طولانی روی درخت آویزان شوند، اما مشکل زمانی است که در معرض باران قرار می گیرند. آنها از ورودی آب جدا می شوند و میوه را در معرض دید قرار می دهند و سپس می توانند کپک بزنند. بنابراین در تجربه من خوب است که آنها را “روی تاک آویزان” بگذارم تا زمانی که باران بیاید، اما وقتی این اتفاق افتاد، باید آنها را درو کنید.

انارها روی پیشخوان برای مدت طولانی دوام می آورند (جایی که من انار را نگه می دارم – در کاسه ای که رنگ عید را ارائه می دهد عالی به نظر می رسد!) اما می تواند تا هفت ماه در یخچال بماند.

Index of /wp-content/uploads/2021/10/