پالت پلاستیکی کیک که در دماهای مختلف تغییر رنگ می دهد

در انگلیسی بریتانیایی پالت پلاستیکی کیک شبیه به چاقوی پالت، بدون سوراخ است.

در یک تیغه قابل انعطاف یا جداشدنی است. این اصطلاح همچنین معمولاً در آشپزی برای اشاره به یک خراش دهنده مانند انگلیسی آمریکایی استفاده می شود.

پالت سیلیکونی انعطاف پذیری یک پالت لاستیکی سنتی را با ویژگی های مقاوم در برابر حرارت یک ظروف فلزی آشپزخانه ترکیب می کند.

پالت مخصوصاً برای مخلوط کردن مواد مرطوب و خشک با هم و همچنین تراشیدن کناره های کاسه همزن مفید است. سیلیکون به دلیل داشتن لبه های صاف و استحکام برای این کارهای آشپزخانه مناسب است.

یکی از مزایای آشکار استفاده از پالت سیلیکونی مقاومت در برابر حرارت است. اگرچه سیلیکون ممکن است شبیه پلاستیک یا لاستیک باشد، اما نقطه ذوب بسیار بالایی دارد.

پالت

از کفگیرهای سیلیکونی می‌توان برای هم زدن مخلوط‌های بسیار داغ یا خارج کردن غذا از ماهیتابه یا ماهیتابه استفاده کرد. قرار گرفتن تصادفی در معرض گرما می تواند به ظروف لاستیکی یا پلاستیکی آشپزخانه برای همیشه آسیب برساند، اما سر پالت سیلیکونی حتی کوبیده یا تاب نمی خورد.

یکی دیگر از مزایای پالت سیلیکونی ایمنی در اطراف سایر ظروف است. برخلاف پالت های فلزی، سیلیکون به تفلون یا سایر پوشش های نچسب آسیب نمی رساند.

یک قابلمه یا تابه فلزی ممکن است توسط یک کفگیر ذوب لاستیک یا پلاستیک خراب شود، اما سیلیکون در دمای معمولی پخت و پز نمی سوزد یا ذوب نمی شود.

سیلیکون همچنین نرم و انعطاف پذیر است، به این معنی که شکل اصلی خود را حفظ می کند. پالت های فلزی ممکن است تاب خورده یا خم شوند زمان، که باعث می شود هنگام استفاده در پخت و پز دقیق، کمتر قابل اعتماد باشند.

پالت سیلیکونی مدت کوتاهی است که در بازار خانگی عرضه شده است. آنها قبلاً به صورت تجاری در دسترس بودند، اما از سال 2004، پالت های سیلیکونی به جای پالت لاستیکی یا پلاستیکی سنتی، به آشپزخانه خانه حمله کردند. پالت لاستیکی سنتی چند سال قبل جایگزین کفگیرهای فلزی و چوبی شد.