لوله پلیکا رشت موجب خطا در رادار هواپیمای مسافربری شد

مقدار بالای کلر همچنین باعث از بین رفتن میکروب ها می شود. لوله پلیکا رشت نیز دوام بیشتری نسبت به لوله های UPVC دارند.

لوله های C-PVC در مقایسه با لوله های UPVC انعطاف پذیری بیشتری دارند. همچنین 100٪ قابل بازیافت است. بنابراین این ویژگی ها باعث می شود که لوله های C-PVC بیشتر قابل استفاده باشند.

برخی از معایب نیز وجود دارد. لوله در دمای انجماد ترک می خورد. از PVC-C محافظت کمتری در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد. نور مستقیم خورشید، اشعه ماوراء بنفش را در معرض دید قرار می دهد که باعث تخریب لوله می شود.

مشکل دیگر این است که C-PVC در دمای بسیار بالا ذوب می شود. شروع به ذوب شدن می کند و به 100-120 درجه سانتیگراد می رسد.

PVC-O پی وی سی مولکولی گرا است. این لوله پی وی سی نسخه دیگری از PVC-U است. تفاوت این است که PVC-O دارای لایه های بیشتری در ساختار است. از PVC-U سنگین تر است.

این نوع لوله نیز غیر پلاستیکی است. آنها در منابع آب با فشار قوی، اتصالات، فاضلاب یا لوله های آبیاری استفاده می شوند.

لوله

بزرگترین مزیت این نوع این است که می تواند فشار را روی زمین ناپایدار تحمل کند. دارای قابلیت مقاومت بالاتر، حفظ کیفیت آب و هزینه کم است. همچنین می توانید اتصالات نشتی این لوله را به راحتی برطرف کنید.

لوله PVC-O در مقایسه با لوله های PVC-U یا PVC-C دوام بیشتری دارد. تعادل کاملی از قدرت و انعطاف پذیری دارد.

معایب PVC-O این است که انعطاف پذیری کمتری نسبت به سایر لوله های PVC دارد. این لوله در دمای جوش ذوب می شود. می تواند تا 130-150 درجه سانتیگراد طول بکشد.

PVC-Hi جدیدترین تولید لوله های پی وی سی است. این لوله حاوی مواد شیمیایی بیشتری مانند قلیایی است. PVC-Hi در صنایع شیمیایی کاربرد دارد.

PVC-Hi انعطاف پذیری و قدرت بسیار خوبی دارد و بسیار بادوام است. دارای دیواره داخلی صاف است و مقاومت سیال را کاهش می دهد.

شگفت انگیزترین ویژگی لوله این است که می تواند تا 8 زلزله را تحمل کند. دبی آب نیز بیشتر از لوله های فلزی است. همچنین، لوله های PVC-Hi بر آب تأثیر نمی گذارد. این لوله می تواند دماهای بسیار بالا و پایین را تحمل کند.

دما و جریان شدید آب می تواند در هر زمان لوله را ترک کند. پس مراقب دما باشید.