برنج کامفیروز بردیا خشک شده در گروه گیاهان ثروت ساز قرار گرفت

غنی سازی ممکن است مقداری ویتامین را به برنج لنجان بازگرداند. هنگام خرید حتما برچسب ها را بخوانید، زیرا برندهای مختلف ممکن است ویتامین های مختلفی به آن اضافه کنند.

جدول زیر مقادیر مواد مغذی مختلف در 100 گرم برنج قهوه ای منبع مورد اعتماد، برنج سفید منبع مورد اعتماد و برنج سفید غنی شده را برای مقایسه مشاهده می کند: منگنز: بسیاری از غذاها، به ویژه غلات کامل، حاوی این ماده معدنی هستند. برای متابولیسم، رشد، تکامل و سیستم آنتی اکسیدانی بدن ضروری است

نیاسین: همچنین به عنوان ویتامین B-3 شناخته می شود، نیاسین موجود در برنج بیشتر به شکل اسید نیکوتینیک است. خیساندن برنج در آب قبل از پختن ممکن است جذب آن را افزایش دهد.

تیامین: همچنین به عنوان ویتامین B-1 شناخته می شود، تیامین برای متابولیسم و عملکرد قلب، ماهیچه ها و سیستم عصبی ضروری است.

سلنیوم: یک ماده معدنی با عملکردهای حیاتی مختلف برای DNA، آسیب اکسیداتیو و هورمون ها.

منیزیم: این ماده معدنی برای فشار خون، سنتز پروتئین، انرژی و غیره ضروری است.

برنج
برنج همچنین حاوی مقداری اسید پانتوتنیک، فسفر، ریبوفلاوین و ویتامین B-6، مس و فولات است.
برنج یک ماده غذایی مطمئن است. با این حال، خوردن منظم برنج ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد، به خصوص اگر سهم زیادی از غذای مصرفی روزانه یک فرد را به خود اختصاص دهد.

دیابت نوع 2 یک بیماری شایع است که با سطح بالای قند خون مشخص می شود.

بر اساس یک بررسی در سال 2019، برنج سفید ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد. این به این دلیل است که دارای شاخص گلیسمی بالایی است، به این معنی که می تواند باعث افزایش شدید قند خون بعد از غذا شود. غذاهای با شاخص گلیسمی بالا ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهند.

با این حال، بررسی نتیجه می‌گیرد که تفاوت‌های بین برنج قهوه‌ای و سفید قطعی نیست و مطالعات بیشتری در مورد الگوهای غذایی مشخص‌شده با برنج مورد نیاز است.