خواص ضد ویروسی نخل خرما که در مورد آن نمی دانستید

با این حال، مطالعات محدودی در مورد خواص ضد ویروسی نخل خرما مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعه ای بر روی سودوموناس فاژ ATCC 14,209-B1 نشان داد که عصاره استونی هسته خرما  ≥ 100 میکروگرم در میلی لیتر-1 قادر به جلوگیری از عفونت به سوی P. aeruginosa است.

در این بررسی، می‌خواهیم خواص ضد ویروسی نخل خرما مضافتی در برابر ویروس SARS-CoV-2 را همانطور که در ادبیات نشان داده شده است، ببینیم.

یک کارآزمایی بالینی تصادفی دوسوکور در میان بیماران خفیف تا متوسط ​​COVID-19 که درمان استاندارد برای COVID-19 به همراه عصاره برگ DPF یا دارونما دریافت کردند، نشان داد که محلول عصاره برگ نخل قادر به بهبود نشانگرهای التهابی مانند CRP، ESR، WBC است. و LDH و همچنین فشار جزئی اکسیژن (PaO2).

ما فرض می‌کنیم که عملکرد آزمایشگاهی عصاره‌های DPF می‌تواند به کاهش مرگ و میر در بیماران COVID-19 مبتلا به عفونت‌های باکتریایی یا قارچی ثانویه کمک کند.

با این حال، از نظر اثرات مستقیم عصاره خرما پیارم اعلا بر عفونت کووید-19، نیاز به مطالعه و تحقیق بیشتر برای بررسی خواص ضد ویروسی آن دارد.

DPF به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی به دلیل فعالیت ضد میکروبی خود شناخته شده است. چندین قسمت از درخت خرما را می توان برای اهداف دارویی استفاده کرد، مانند برگ های خشک، میوه، گرده، دانه، و عصاره پوست درخت.

میوه خرما برحی از اجزای متعددی مانند پوست (اپی کارپ)، پالپ (مزوکارپ)، اندوکارپ و دانه (مغز یا گودال) تشکیل شده است.

ترکیبات مختلفی از بخش‌هایی از درخت خرما مضافتی خوشه ای وجود دارد که دارای خواص ضد میکروبی مانند پلی فنول‌ها و فلاونوئیدها هستند. پلی فنول ها بیشتر به عنوان مشتقات اسید بنزوئیک و مشتقات اسید سینامیک طبقه بندی می شوند.

نمونه هایی از مشتقات بنزوئیک اسید عبارتند از p-hydroxybenzoic اسید، اسید وانیلیک، اسید پروتوکاتچوئیک، اسید سیرینگیک و اسید گالیک. نمونه هایی از مشتقات اسید سینامیک عبارتند از p-coumaric acid، o-coumaric acid، ferulic acid و caffeic acid.

فلاونوئیدها متابولیت های ثانویه گیاهان پلی فنلی هستند که بیشتر به چندین زیرگروه مانند فلاون ها، فلاونون ها، فلاونول ها، فلاونونول ها، ایزوفلاون ها، ایزوفلاونون ها، فلاوان-3-اول ها و آنتوسیانیدین ها طبقه بندی می شوند.

  • منابع:
  1. Bioactivity and Pharmacological Potential of Date Palm (Phoenix dactylifera L.) Against Pandemic COVID-19: a Comprehensive Review
  • تبلیغات:
  1. پالتی که با آن می توان ماهی صید کرد!
  2. خراطی بر روی چوب | مرکز طراحی و خراطی روی چوب
  3. خیار گاز زده توسط شاهزاده عرب به مزایده گذاشته شد!
  4. کشف یکی از مخوفترین گودالهای جهان در ایران !!