منبع و تاریخچه انار

انار بومی آسیای مرکزی است و در ایران باستان، بابل، مصر و هند می روید. گزارش شده است که انار معمولی اولین بار در ایران (ایران امروز) در 3000 سال قبل از میلاد مسیح کشت شد. انارها که به طور گسترده در اسپانیا کشت می شدند، در قرن شانزدهم همراه با مبلغان به مکزیک و کالیفرنیا نقل مکان کردند. برای تولید تجاری، پتانسیل اقتصادی برای رشد انار در فلوریدا در حال حاضر ناشناخته است.

آب انار - فروشگاه اینترنتی آیس مارکت

تحقیقات در مورد امکان یافتن ارقام انار قابل رشد در فلوریدا که به اندازه میوه خشک عمده خواص دارد ادامه دارد. فصل مرطوب فلوریدا، همراه با هوای گرم، عواملی هستند که به دلیل فشار بیماری، کیفیت میوه همانند لیمو سیر کاهش می‌دهند، به‌ویژه برای گونه‌های اواخر فصل مانند «شگفت‌انگیز». شایان ذکر است که رقم تجاری اصلی “Wonderful” در فلوریدا منشا گرفته است. برای کاهش فشار بیماری و اجتناب از رقابت بازاریابی با انار کالیفرنیا، تحقیقات برای تولید فلوریدا باید بر روی یافتن گونه‌های اولیه‌ای متمرکز شود که می‌توانند در جولای و آگوست برداشت شوند.

انار را می توان در آب و هوای معتدل تا گرمسیری کشت کرد. اما بهترین کیفیت میوه انار در مناطقی با زمستان های خنک و تابستان های گرم و خشک (آب و هوای مدیترانه ای) تولید می شود. انار نسبت به مرکبات به سرما مقاوم تر است. با این حال، ارقام انار در تحمل سرما متفاوت هستند. در برخی موارد دمای کمتر از 12 درجه فارنهایت (11- درجه سانتیگراد) ممکن است به شدت به درختان خفته آسیب برساند. درختان غیر خواب می توانند در اثر دماهای بالاتر آسیب ببینند. چندین هزار هکتار در کالیفرنیا کشت می شود و تعدادی از پرورش دهندگان در حال انجام آزمایشات منطقه ای با گونه های مختلف در فلوریدا، جورجیا، آریزونا، تگزاس و سایر ایالت های ایالات متحده هستند.

به طور معمول درختچه ای متراکم، بوته ای، برگریز، 6 تا 12 فوت (2 تا 4 متر) بلند است، این گیاه دارای شاخه های باریک و تا حدودی خاردار است. ممکن است به عنوان یک درخت کوچک با ارتفاع 12 تا 20 فوت (4 تا 7 متر) تربیت شود. انار یک گیاه زینتی جذاب است و انواعی برای مصارف زینتی موجود است که میوه نمی دهد. برگ های انار براق، سبز تیره، مستطیل تا بیضی شکل و طولی به طول 2.5 تا 2.5 سانتی متر دارند. برگها به صورت متقابل چیده شده اند و جفت ها به طور متناوب در زوایای قائم به هم می رسند و روی شاخه های کوتاه خوشه ای می شوند.

شکوفه ها نارنجی مایل به قرمز شعله ور هستند، به قطر 1.5 تا 2.5 اینچ (4 تا 6 سانتی متر) با گلبرگ های چروکیده و پرچم های متعدد. گلها به صورت منفرد و یا به صورت دسته های کوچک و به سمت انتهای شاخه ها به وجود می آیند. گل‌ها “کامل” هستند و شامل هر دو قسمت نر و ماده هستند. با این حال، درختان انار همانند انجیر صادراتی به طور کلی دو نوع گل دارند. یعنی زن یا مرد. در گل‌های نر، مادگی‌ها مانند گل‌های ماده رشد نمی‌کنند و میوه نمی‌دهند. گلها عموماً گرده افشانی می شوند.

انارها توت های زرد مایل به قهوه ای تا قرمز متمایل به ارغوانی به قطر 2 تا 5 اینچ (5 تا 12 سانتی متر) با پوستی صاف و چرمی هستند. میوه ها کروی، تا حدودی مسطح، با کاسه گل پایدار هستند. کاسه گل ممکن است 1.5-2.5 اینچ (1 تا 6 سانتی متر) طول داشته باشد. بذرهای متعددی هر کدام توسط خمیر مایل به ارغوانی مایل به قرمز، آبدار و زیر اسیدی (آریل) احاطه شده اند که بخش خوراکی آن است. پالپ تا حدودی قابض است. انارهایی که در شمال فلوریدا رشد می کنند از جولای تا نوامبر بالغ می شوند، اما ممکن است در تمام طول سال در فلوریدا جنوبی تولید کنند.

16 خاصیت انار که از نظر علمی ثابت شده است • دیجی‌کالا مگ

خواص رب انار برای پوست

رقم “شگفت انگیز” به صورت تجاری در کالیفرنیا از قلمه های فلوریدا رشد می کند. فصل مرطوب فلوریدا، همراه با هوای گرم، عواملی هستند که باعث کاهش کیفیت میوه در اواخر فصل باردهی انواع انار مانند “شگفت انگیز” می شوند. بنابراین، رقم دیررس “شگفت انگیز” ممکن است رقم مناسبی برای فلوریدا نباشد. همچنین، ارقام زودرس که در جولای و آگوست بالغ می شوند، از رقابت بازاریابی با انار کالیفرنیا جلوگیری می کنند. با این حال، پتانسیل اقتصادی برای رشد تجاری درختان انار در فلوریدا در حال حاضر ناشناخته است.

ارقام زیادی انار با ویژگی های میوه متفاوت وجود دارد که در فلوریدا کشت می شود. تحقیقات در مورد امکان یافتن ارقام انار قابل رشد که به عنوان میوه خشک صادراتی مورد استقبال قرار می گیرد در فلوریدا ادامه دارد. امروزه می توان انار را در چند سوپرمارکت نه تنها به صورت میوه و آب میوه کامل، بلکه به صورت بسته بندی شده نیز خریداری کرد. دستگاه اتومات استخراج آریل با قابلیت استخراج 100 تن میوه انار در روز ساخته شده است. این احتمال وجود دارد که در آینده انواع مختلف انار با رنگ های آریل متفاوت به بازار عرضه شود. با این حال، مطالعات و آزمایش های حسی بیشتری در مورد ویژگی های میوه واریته های رشد یافته در فلوریدا مورد نیاز است.

ارزیابی اولیه برخی از گونه‌های انار نشان می‌دهد که آن دسته از واریته‌هایی که میوه‌ای با شکل، اندازه و ظاهر خوب در فلوریدا تولید نمی‌کنند ممکن است برای میوه‌های بسته‌بندی شده یا آب میوه مناسب باشند. بیماری هایی که در طول فصل رشد گرم/مرطوب فلوریدا ایجاد می شوند، کیفیت میوه را کاهش می دهند و همچنان یک محدودیت عمده برای تولید باقی می مانند.

درختان در طول زمستان به راحتی از طریق قلمه های چوب سخت به طول 6 تا 8 اینچ (15 تا 20 سانتی متر) و اندازه مداد یا قطر بزرگتر تکثیر می شوند. در فلوریدا، قلمه های چوب سخت باید در ژانویه یا فوریه برداشته شوند و به صورت عمودی در خاک قرار داده شوند و 2 تا 4 گره بالایی در معرض دید قرار گیرند. قلمه ها ممکن است به مدت 1 تا 2 سال در ردیف های مهد کودک باقی بمانند. گیاهانی که از طریق بذر تکثیر می‌شوند به نوع خود عمل نمی‌کنند، اما بذرها در عرض 45 تا 60 روز جوانه می‌زنند. لایه بندی نیز موفقیت آمیز است اما کار فشرده تر است.

خاک ها
انار که سودی بیشتر از سود میوه خشک دارد بهترین محصول را روی خاکهای لومی عمیق دارد، اما با بسیاری از انواع خاک از ماسه خالص گرفته تا رس سنگین سازگار است. عملکرد معمولاً روی ماسه ها کم است، در حالی که رنگ میوه در خاک رس ضعیف است. رشد در خاک های قلیایی ضعیف است. رشد بهینه با خاک های با زهکشی خوب، غیر سنگین یا مرطوب در محدوده pH 5.5 تا 7.0 همراه است.

عکس پروفایل میوه انار

سالاد کلم و انار و ذرت

آبیاری
نیاز آبی انار تقریباً مانند مرکبات است، 50 تا 60 اینچ (125 تا 150 سانتی متر) در سال. درختان باید هر 7 تا 10 روز یکبار در صورت عدم بارندگی قابل توجه آبیاری شوند. در طول بلوغ، معمولاً توصیه می شود که آبیاری را به تدریج کاهش دهید تا شکاف ها کاهش یابد و همچنین طعم و رنگ آن افزایش یابد. باران های تابستانی ممکن است در برخی از مناطق فلوریدا مشکل ساز باشد. تغییرات ناگهانی در مقدار و زمان آبیاری اغلب منجر به شکافتن میوه می شود، به خصوص چند هفته قبل از برداشت. رطوبت کافی خاک را در اواخر تابستان و اوایل پاییز حفظ کنید تا احتمال شکافتن میوه کاهش یابد. انار برخلاف عناب تازه در برابر برخی سیلاب ها مقاوم است.

کاشت و فاصله گذاری
درختان را در اوایل بهار (فوریه تا مارس) بکارید و از یخبندان دیررس خودداری کنید. خاک باید شل کار شود و خیس نباشد. هنگامی که به عنوان پرچین استفاده می شود، گیاهان در فاصله 6-9 فوت (2-3 متر) از هم قرار می گیرند. مکنده ها فضاها را پر می کنند و یک پرچین فشرده تولید می کنند. فاصله 10-16 فوت (3-5 متر) بین گیاهان و 13-20 فوت (4 تا 6 متر) بین ردیف ها برای باغ ها استفاده می شود و فاصله مشابهی باید برای درختان حیاط حفظ شود.

آموزش و هرس
درختان به سمت یک عادت بوته ای با مکنده های زیادی که از ناحیه ریشه و تاج سرچشمه می گیرند، تمایل دارند. برای تولید تجاری، درختان باید با اجازه دادن به تنها چند یا یک تنه آموزش داده شوند. مکنده های اضافی باید به طور مکرر از اطراف تنه اصلی جدا شوند. هرس کنید تا در 2 سال اول رشد، چارچوبی فشرده و فشرده تولید کنید. درختان را در هنگام کاشت به 2 تا 2.5 فوت (60 تا 75 سانتی‌متر) برش دهید و با فشار دادن شاخه‌های جدید، سه تا پنج اندام داربستی با فاصله متقارن ایجاد کنید، که کمترین آن حداقل 8 تا 10 در (20 تا 25 سانتی‌متر) از زمین است. در زمستان پسا از کاشت، شاخه ها را تا 3/5 طول آنها کوتاه کنید. شاخه ها و جوانه های مزاحم را جدا کنید که دو یا سه شاخه در هر شاخه داربست باقی می ماند.

هرس سبک و سالانه درختان مستقر تولید میوه با کیفیت خوب را تشویق می کند. چوب های مرده یا آسیب دیده را در اواخر زمستان بردارید. جوانه ها و مکنده ها را همانطور که ظاهر می شوند بردارید. شاخه های میوه دار خم می شوند یا می شکنند مگر اینکه تنک میوه انجام شود یا هرس به گونه ای انجام شود که بار محصول کاهش یابد. میوه هایی که زمین را لمس می کنند پوسیده می شوند یا توسط آفات آسیب می بینند.

درختان انار خود گرده افشان هستند. ریزش شدید میوه در دوره جوانی گیاه (3 تا 5 سال) غیر معمول نیست. ریزش میوه که از انواع میوه خشک افغانستان نیز می باشد با اعمالی که به نفع رشد رویشی است، مانند کود دهی بیش از حد و آبیاری بیش از حد تشدید می شود. از قرار دادن درختان جوان در شرایط استرس زا خودداری کنید. ریزش میوه در درختان بالغ کمتر از درختان جوان است.

بیماری ها
مخرب ترین بیماری مشاهده شده در فلوریدا آنتراکنوز ناشی از Colletotrichum sp است. می تواند برگ ها، ساقه ها، گل ها و میوه ها را تحت تاثیر قرار دهد. علائم برگ شامل نواحی کوچک، دایره ای تا زاویه ای، تیره، قهوه ای مایل به قرمز تا سیاه، به قطر 0.25 اینچ (4 تا 5 میلی متر) است. برگ های آلوده به رنگ سبز کم رنگ بوده و زودرس می ریزند. علائم میوه لکه های کوچک، آشکار، قهوه ای تیره، در ابتدا دایره ای، نامنظم است. حداقل سه اسپری در سال قارچ‌کش مس خنثی می‌تواند تأثیر بیماری را کاهش دهد.

خواص آب انار که شما را شگفت زده می کند