مردی با شیلنگ دوقلو جوشکاری خود را از پلی آویزان کرد

در واقع شیلنگ دوقلو جوشکاری برای تأمین گازهای فنی مختلف (استیلن، اکسیژن، پروپان بوتان و برخی دیگر) به تجهیزات جوشکاری گاز و برش گاز تحت فشار بالا و همچنین برای تامین سوخت مایع طراحی شده است.

در جوشکاری گاز برقی، برای تأمین دستگاه جوشکاری نیمه اتوماتیک یا منبعی برای جوشکاری TIG از غلاف جوش آرگون، دی اکسید کربن و مخلوطی از گازهای محافظ استفاده می شود.

به عنوان یک قاعده شیلنگ‌ها برای برش و جوشکاری شعله شامل یک لایه لاستیکی داخلی در تماس با گاز کار، یک لایه لاستیکی بیرونی، که اغلب با توجه به هدف رنگ می‌شود، و یک بند ناف (لایه تقویت‌کننده) بین آنهاست.

طبق GOST 9356-75 “شلنگ های لاستیکی برای جوشکاری گاز و برش فلزات” شیلنگ های گاز به 3 کلاس تقسیم می شوند:

1.برای تأمین استیلن، گاز شهری، پروپان و بوتان تحت فشار 0.63 مگاپاسکال قرمز

2. برای تأمین سوخت مایع: بنزین A-72 طبق GOST 2084-77، روح سفید مطابق با GOST 3134-78. نفت سفید یا مخلوط آن تحت فشار 0.63 مگاپاسکال – رنگ زرد.

شیلنگ

3.برای تأمین اکسیژن در فشار 2 مگاپاسکال، 4 مگاپاسکال – آبی. شیلنگ های گاز از همه کلاس ها نیز می توانند مشکی کلاسیک باشند. TD “Doka” به شما شلنگ هایی با نوارهای طولی در لایه بیرونی متناسب با هدف رنگ ارائه می دهد.

عملکرد شلنگ های جوشکاری در شرایط دمایی از -35 درجه سانتیگراد تا +70 درجه سانتیگراد مجاز است. برای آب و هوای سرد در محدوده 55- تا 70 درجه سانتی گراد.

نمونه ای از نماد برای شلنگ اکسیژن جوش کلاس III با قطر داخلی 9 میلی متر، طراحی شده برای فشار کاری 2 مگاپاسکال، طراحی شده برای کار در مناطق با آب و هوای سرد.

اگر قصد خرید شلنگ جوشکازی را دارید حتما آن را از نظر انعطاف پذیری، کشسانی، ضخامت دیواره لایه های لاستیکی و مقاومت قاب رزوه بررسی کنید.

همچنین به اتصال لایه های لاستیکی بیرونی و داخلی از طریق قاب نخ توجه کنید. اگر از کیفیت ناکافی برخوردار باشد به زودی فتق ایجاد می شود شلنگ فشار را تحمل نمی کند.

بسیاری از تولید کنندگان بی پروا، به منظور صرفه جویی در هزینه، پلاستیک را به ترکیب لاستیک اضافه می کنند که بر عملکرد شلنگ به ویژه در فصل سرد تأثیر منفی می گذارد. آستین در برابر درجه حرارت پایین و ترک مقاومت نمی کند.