رشد، مراقبت، مشکلات و برداشت و انواع درختان انار

انار. فقط این کلمه از فکر آن ارل های آبدار که با لذت های ترش در دهانم می ترکند، آب دهانم می آید. سال‌ها برای به دست آوردن میوه‌های یاقوتی یک دلار بزرگ پرداخت می‌کردم، اما بعد متوجه شدم که چرا خودم انار پرورش نمی‌دهم؟

خواص رب انار - درمانگاه

انار یک افزودنی خوشمزه به باغچه حیاط خلوت یا محوطه سازی خوراکی شماست که به عنوان میوه خشک صادراتی مورد استقبال قرار می گیرد. این درخت دارای گل های زیبای قرمز نارنجی است که در پاییز به میوه های تزئینی تبدیل می شوند.

یکی از فرآورده های بسیار مهم انار می توان به رب انار ترش گیلانی نیز اشاره نمود و از آن به عنوان چاشنی انواع خورشتها استفاده نمود.

در داخل میوه، اریل های آبدار – دانه های کوچک – که طعم شیرین و ترش دارند، پیدا می کنید و یک رویه سالاد، آب یا میان وعده خوشمزه درست می کنند.

هر آب و هوایی نمی تواند انار پرورش دهد، که مایه تاسف است زیرا آنها بسیار خوشمزه هستند. اگر در منطقه مناسب زندگی نمی‌کنید، تسلیم نشوید می‌توانید انار را در ظروف پرورش دهید تا بتوانید در زمستان آن‌ها را در داخل خانه یا گلخانه بیاورید.

بهترین انواع انار
انار انواع مختلفی دارد و البته برخی از آن ها بیشتر از بقیه محبوبیت دارند. برخی از انواع درختان انار با پوست صورتی مایل به زرد میوه می دهند، در حالی که برخی دیگر دارای پوست شرابی عمیق هستند – و همه چیز در این بین. برخی از واریته‌ها آرل‌های نرم دارند، در حالی که برخی دیگر آرل‌های سخت‌تری دارند.

 

خواص رب انار ؛ بررسی ارزش غذایی و 13 خاصیت | کوئیک فیت

خواص رب انار برای پوست

سینیوی
این واریته میوه‌ای با دانه‌های بزرگ و نرم دارد که طعمی شیرین دارد و شبیه هندوانه است. میوه هایی با پوست صورتی و آرل های بنفش تیره پرورش می دهد. Sienevyi یکی از محبوب ترین گونه های درخت انار است.

پارفیانکا
در اینجا یکی دیگر از انواع انار با دانه نرم با پوست قرمز روشن و آرل های صورتی است. این تنوع فوق العاده آبدار با طعم شراب دوست داشتنی است.

گلدن گلوب
اگر می‌خواهید انار را در ساحل بکارید، گلدن گلوب دارای گلدان‌های نرمی است که از شکوفه‌های قرمز روشن یا نارنجی می‌آیند. آنها در یک فصل طولانی پرورش دهندگان پربار هستند.

سین پپه
آیا انار بدون هسته می خواهید؟ اگر چنین است، سین پپه انتخاب شماست. از نظر فنی، بدون دانه، این نوع – که اغلب به عنوان یخ صورتی و نرم صورتی شناخته می شود – یکی دیگر از انواع دانه های نرم با طعمی شبیه به میوه پانچ، با آرل های صورتی روشن است.

فرشته قرمز
در این واریته آریل های نرم که آبدار هستند رشد می کنند و پوست آن قرمز روشن است. قرمز فرشته یک تولید کننده سنگین است و اگر آب انار می خواهید انتخاب عالی است.

ترکیب کشمیر
این واریته دارای دانه هایی با سختی متوسط ​​با پوست قرمز است که دارای ته مایل به سبز است. ارل ها ترش تا ترش هستند و میوه ها روی درختی با اندازه کوچک رشد می کنند. انتخاب خوبی برای آشپزی است.

نحوه کاشت انار

مناطق در حال رشد
زمانی که انار در مناطق 7-12 سختی USDA رشد می کند بهترین عملکرد را دارد. با کمی پوشش، آنها به طور بالقوه می توانند تا منطقه 5 رشد کنند.

نیازهای خورشید
درختان انار به مکانی با نور کامل خورشید نیاز دارند.

نیازهای خاک
انار که از انواع میوه خشک افغانستان نیز می باشد می تواند با انواع مختلف خاک سازگار باشد، اما زمانی که در خاک لومی با زهکشی خوب رشد می کند بهترین عملکرد را دارد. می توانید برای کمک به افزایش زهکشی و افزودن مواد مغذی، کمپوست را به زمین خود اضافه کنید.

 

رشد درختان انار از قلمه
بیشتر اوقات، برای اطمینان از بهترین کیفیت میوه، انار را از قلمه ها پرورش می دهید. هنگامی که درخت خود را می کارید، سوراخی را حفر کنید که سه برابر اندازه گلدان شما و عمق آن به اندازه گلوله ریشه است.

کمپوست قدیمی یا کود دامی را با خاکی که از چاله کاشت پاک کرده اید مخلوط کنید. گیاه را بردارید و توپ ریشه را شل کنید. گیاه را در چاله قرار دهید و خاک و کمپوست قدیمی را جایگزین خاک کنید. به آرامی خاک را جمع کنید، اما مطمئن شوید که خیلی عمیق کاشت نکنید. گیاه باید در موقعیتی باشد که بالاترین ریشه ها در خط خاک باشد.

پس از پاک کردن خاک، درخت را عمیقاً آبیاری کنید تا ریشه‌ها ته نشین شوند و هر گونه حفره هوا از بین برود. اطمینان حاصل کنید که هیچ کودی در گودال کاشت نریزید.

طرز تهیه رب انار خانگی ملس و خوشمزه | فوت و فن‌ های طلایی آن | مجله کوروش

سالاد کلم و انار و ذرت

رشد درختان انار از دانه
شما می توانید انار را از دانه ها پرورش دهید حتی اگر بیشتر مردم ترجیح می دهند از قلمه استفاده کنند. در اینجا مراحل است.

انار را از وسط نصف کرده و انارها را جدا کنید.
آرل ها را زیر آب سرد بشویید و پالپ قرمز را جدا کنید و دانه ها را خارج کنید. دانه ها را کنار بگذارید تا خشک شوند.
بذرها را به عمق 1/4 اینچ در سینی شروع بذر پر از خاک گلدان بکارید. مطمئن شوید که در هر سلول فقط یک دانه بکارید. بهتر است بذرها را در اواسط زمستان بکارید، با این هدف که نهال ها تا بهار به اندازه کافی قوی شوند.
دانه ها را در یک منطقه آفتابی قرار دهید. می توانید یک پنجره رو به جنوب را امتحان کنید یا نور مصنوعی تهیه کنید.
بذرها را آبیاری کنید تا خاک مرطوب بماند. اگر احساس کردید خشک شد، دوباره آب دهید و سینی را با یک کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید. شش هفته طول می کشد تا دانه های انار جوانه بزنند.
با نزدیک شدن به بهار، نهال ها را به آرامی با بیرون بردن آنها به مدت چند ساعت در بیرون از خانه سفت کنید.
آیا می توان درختان انار که به اندازه میوه خشک عمده خواص دارد را در ظروف پرورش داد؟
باور کنید یا نه، اگر انواع کوتوله را انتخاب کنید، می توانید درختان انار را در ظروف پرورش دهید – این درختان می توانند تا ارتفاع دو فوتی رشد کنند و در ظروف نیز به خوبی عمل می کنند.

اگر می‌خواهید انار را در ظروف بکارید، مطمئن شوید که انار در جایی با نور خورشید زیاد باشد. گاهی اوقات می توانند سایه جزئی را تحمل کنند، اما در نور خورشید بهتر رشد می کنند و میوه می دهند.

همچنین برای نگهداری درخت به یک ظرف 10 گالنی نیاز دارید. یک چهارم خاک را به گلدان اضافه کنید و سپس توپ ریشه را در ظرف قرار دهید. در حالی که به آرامی کثیفی را در جای خود قرار دهید، ظرف را دوباره پر کنید. دقت کنید که تنه را با خاک نپوشانید و درخت جدید را به خوبی آبیاری کنید.

فاصله گذاری
مطمئن شوید که فضای زیادی برای رشد درخت خود فراهم کرده اید، مگر اینکه هدف شما کوچک نگه داشتن درخت با هرس شدید باشد. به طور متوسط، شما می خواهید منطقه ای به قطر 20 فوت باشد. اگر به‌عنوان پرچین کاشت می‌کنید، می‌توانید این درختان را با فاصله 10 فوتی از هم بکارید.

چگونه از انار مراقبت کنیم

آبیاری
در بیشتر موارد، درختان انار نیاز آبی زیادی ندارند. آنها می توانند چندین سال در شرایط خشکسالی زنده بمانند، اما این بر برداشت تأثیر می گذارد. مقادیر نامناسب آب، چه در اثر آبیاری بیش از حد یا باران های شدید تابستانی می تواند منجر به ترک خوردن میوه، کاهش تولید میوه و سایر مشکلات برداشت شود.

در سال اول برای خاک سبک باید هفته ای دو بار و برای خاک رسی هفته ای یکبار آبیاری کنید. کل سیستم ریشه را به خوبی خیس کنید، به این معنی که باید کاملاً عمیق آبیاری کنید.

هرس
شما مجبور نیستید درختان انار خود را برخلاف عناب تازه هرس کنید، اما به برداشت بسیار کمک می کند. هرس میوه دهی بهتر و درختی خوش فرم را تشویق می کند. این درختان به طور طبیعی به شکل بوته رشد می کنند و مکنده های زیادی تولید می کنند، بنابراین شکل دادن به چیزها به درخت کمک می کند تا روی رشد میوه های سالم تمرکز کند.

وقتی درخت شما یک ساله شد، یکی از شش تنه را برای نگهداری انتخاب کنید و بقیه را روی زمین هرس کنید تا شکل درختی ایجاد کنید. درخت‌کاران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند پنج یا شش تنه نگه دارند، زیرا به درخت شما کمک می‌کند سریع‌تر میوه دهد و به مراقبت کمتری نیاز دارد. همچنین به درخت کمک می کند تا در صورت آسیب دیدن یخبندان سریعتر بهبود یابد. این به شما بستگی دارد که کدام روش را انتخاب کنید.

وقتی بعد از شکل دهی اولیه هرس می کنید، به آرامی هرس کنید و همه شاخه ها را در همان سال کوتاه نکنید. این میوه بر روی شاخه های جدید که از چوبی که بیش از یک سال سن دارد رشد می کند. هرس کردن تمام رشد جدید به یکباره به این معنی است که چیزی برای برداشت نخواهید داشت.

کود دهی
از کود آلی متعادل استفاده کنید. هر سال در ماه های نوامبر و مارس به درخت خود غذا بدهید. هر کودی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که حاوی روی، منگنز، منیزیم، مس و بور باشد. اینها مواد مغذی هستند که برای رشد گیاه حیاتی هستند.

کاشت همراه برای انار
انار با گیاهان زیر به خوبی رشد می کند:

گل آفتابگردان
کیهان
زینیا
نستورتیوم
اسطوخودوس
کورئوپسیس
کامفری
انار را نزدیک ذرت یا سیب زمینی نکارید.

طرز تهیه رب انار خانگی | به ۲ روش متفاوت اما آسان در خانه رب انار درست کنید - همشهری آنلاین

کنسانتره میوه

آفات و بیماری های رایج درختان انار
خوشبختانه انار که سودی بیشتر از سود میوه خشک دارد بیماری و آفات کمی دارد. به همین دلیل است که آنها یکی از ساده ترین درختان میوه برای رشد در باغ شما هستند. در اینجا چند آفات و بیماری های رایجی که ممکن است درخت انار شما را آزار دهند، آورده شده است.

پوسیدگی قلب
این بیماری قارچی می تواند بدون هیچ علامت خارجی باعث پوسیدگی داخلی میوه شود. به طور معمول، میوه های آلوده از نظر وزن سبک تر از میوه های سالم هستند. متأسفانه هیچ روش شناخته شده ای برای کنترل پوسیدگی قلب وجود ندارد، اما می توانید سعی کنید سطح رطوبت را در زمان گلدهی کنترل کنید.

شته ها
شته ها آفت رایجی هستند که دوست دارند شیره شاخه های در حال رشد، گل ها و میوه های جوان را بمکند. هجوم های شدید می تواند منجر به توقف رشد درخت یا درخت ضعیفی شود که میوه های کمی تولید می کند.

به طور کلی، بهترین کار برای کنترل شته ها، تشویق دشمنان طبیعی آن ها، مانند زنبورهای توری، زنبورهای انگلی و کفشدوزک ها است. همچنین می‌توانید هر هفته یا بیشتر، یک جت آب قوی اسپری کنید تا شته‌ها را از برگ‌ها جدا کنید. برخی از آلودگی‌های شدید ممکن است نیاز به حشره‌کش داشته باشند – با استفاده منظم از روغن چریش شروع کنید و در صورت لزوم روی مواد خشن‌تر بروید.

میوه خراش انار
این آفت روی برگهای لطیف انارهای در حال رشد تخم پروانه می گذارد و پس از خروج از تخم، لاروها با ایجاد سوراخ از میوه تغذیه می کنند. که به میوه آسیب می رساند و بوی بدی از خود متصاعد می کند.

حتما میوه های آسیب دیده را جدا کرده و بسوزانید. همچنین، حتما انواع مقاوم را انتخاب کنید. یک آلودگی شدید ممکن است نیاز به استفاده از حشره کش داشته باشد.

برگ ریزان
انارها نیز توسط برگ گردان ها اذیت می شوند. این آفات با پیچاندن برگ‌های گیاهان در یک شبکه ریز، پناهگاه ایجاد می‌کنند. برای کنترل از حشره کش Bacillus thuringiensis استفاده کنید.

برداشت انار

به طور معمول، درختان انار دانه سیاه یزد همانند انجیر صادراتی می توانند ظرف یک سال پس از کاشت شروع به میوه دهی کنند، که سریعتر از اکثر درختان میوه است. با این حال، ممکن است چند سال طول بکشد تا درختان به وفور تولید کنند.

میوه ها را زمانی می توان برداشت کرد که به رنگ پوست بالغ خود رسیدند، احساس سنگینی کردند و در هنگام ضربه زدن صدای فلزی پیدا کردند – معمولاً 6 تا 7 ماه پس از گلدهی. اگر میوه های انار را خیلی طولانی روی درخت بگذارید، شکافته می شوند. انار همچنین می تواند در صورت بارندگی در فصل برداشت باز شود.

روش صحیح برداشت میوه ها با هرس به جای کشیدن آنها از شاخه. انار را می توان به صورت کامل در جای خنک به مدت چند هفته یا در یخچال به مدت سه ماه نگهداری کرد.

اگر می‌خواهید آن‌ها را طولانی‌تر نگهداری کنید، می‌توانید آنها را از دانه‌ها جدا کرده و به‌طور کامل منجمد کنید. انتخاب دیگر این است که آب آن را با قرار دادن آریل ها در یک صافی غذا استخراج کنید تا دانه ها خارج شوند. می توانید آب میوه را به مدت شش ماه منجمد کنید یا به غذاهای کنسرو شده اضافه کنید. یا، چرا از آن آرل‌های خوشمزه چند کنسرو درست نمی‌کنید؟

 پرورش انار
انار غیرقابل انکار خوشمزه و سرشار از مواد مغذی است، اما این تنها دلیل برای پرورش آن نیست. درختان نیز زیبا هستند و شما می توانید محصول اضافی خود را با پول خوبی بفروشید. اگر در آب و هوای مناسب زندگی می کنید یا فضای گلخانه ای دارید، سعی کنید انار را در حیاط خانه خود پرورش دهید. شاید تعجب کنید که رشد این درختان چقدر آسان است!

آخرین خبر | فوت و فن تهيه رب انار خانگي