خرمای کبکاب درجه یک بهبهان در بانوان موجب زایمان زودرس می شود

یک مطالعه در سال 2003 نشان داد که خرمای کبکاب درجه یک بهبهان دارای شاخص گلیسمی (قند خون) پایینی است. این بدان معنی است که آنها باعث نوسانات پایین قند خون و سطح انسولین می شوند.

دانشمندان در این مطالعه می گویند خرما اگرچه شیرین است اما برای دیابتی ها بی ضرر است. با این حال، بیماران دیابتی حتما باید با پزشک خود مشورت کنند تا متوجه شوند کدام میوه برای آنها مناسب است.

تنها میوه ای که میزان قند را در بدن تنظیم می کند، خرما است. نوعی قند در خرما وجود دارد که به بدن انسان تحرک و انرژی گرمایی زیادی می دهد و به راحتی تجزیه شده و در بدن استفاده می شود.

علاوه بر این این قند گلوکز نیست، که به سرعت قند خون را افزایش می دهد، بلکه فروکتوز، قند میوه است. افزایش سریع قند خون به ویژه در افراد دیابتی بر بسیاری از اندام ها تأثیر منفی می گذارد اما آسیب دیده ترین اندام ها و سیستم ها چشم ها، کلیه ها، سیستم قلبی عروقی و سیستم عصبی هستند.

قند خون بالا یکی از مهم ترین علل بسیاری از بیماری های جدی مانند مشکلات چشمی، حمله قلبی و نارسایی کلیه است.

آهن موجود در خرما سنتز هموگلوبین را در گلبول‌های قرمز خون کنترل می‌کند که از کم خونی در بارداری جلوگیری می‌کند و تعادل گلبول‌های قرمز خون را که برای رشد کودک حیاتی است، تضمین می‌کند.

همانطور که مشخص است گلبول های قرمز با حمل اکسیژن و دی اکسید کربن در خون در حفظ شادابی سلول ها نقش دارند. به دلیل داشتن مقدار زیادی آهن انسان می تواند با خوردن 15 عدد خرما در روز نیاز آهن بدن خود را تامین کند و از بیماری های ناشی از کمبود آهن در امان بماند.

از آنجایی که خرما حاوی ویتامین A است، کسانی که خرما می خورند شب کوری و سایر ضعف های چشمی ندارند.

در طول جنگ جهانی دوم، به خلبانان آمریکایی که حمله شبانه انجام می دادند، خرما می خوردند تا بتوانند اهداف خود را واضح تر ببینند. توانایی تقویت اعصاب بینایی را دارد.