با عسل طبیعی تبریز برگ گیاهان خود را براق کنید

بیش از 300 نوع مختلف عسل طبیعی تبریز در سراسر جهان وجود دارد. بسته به منبع گیاهی که زنبورها در آن شهد جمع آوری می کنند از نظر رنگ، عطر و طعم متفاوت هستند. برخی از شناخته شده ترین انواع عسل عسل مانوکا و اقاقیا هستند.

عسل را می توان به طور کلی به عسل خام و فرآوری شده تقسیم کرد. وقتی عسل از کندو استخراج می شود معمولاً برای حذف موم و سایر ذرات غیر عسل صاف می شود.

سپس به شکل عسل خام موجود است که می تواند بیشتر گرم شود و بطری شود تا به عنوان عسل فرآوری شده در دسترس باشد شکلی که بیشتر در سوپرمارکت ها موجود است.

فرآیند گرم کردن و بطری کردن، عوامل بیماری‌زای بالقوه و همچنین ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل خام را حذف می‌کند.

شرایط محیطی تکنیک‌های فرآوری و انواع شهد گل همگی می‌توانند بر ترکیب عسل تأثیر بگذارند اما اساساً ترکیبات اصلی غذایی کربوهیدرات‌ها هستند.

عسل

عسل علاوه بر آب حاوی مقادیر بسیار کمی پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب، آنزیم ها و پلی فنول ها از جمله فلاونوئیدهای گرده است که می تواند به شناسایی منشا عسل کمک کند.

برخلاف شکر عسل حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. از این رو به راحتی می توان فکر کرد که عسل در مقایسه با شکر فواید سلامتی دارد.

با این حال ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل در کمتر از 1 درصد از مقدار توصیه شده مصرف روزانه وجود دارد. برای دریافت فواید سلامتی ناشی از مقدار کم ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل باید مقادیر زیادی عسل مصرف شود.

چنین مقادیری بیش از میزان مصرف روزانه قند توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی است. 12 از این رو، یک قاشق عسل به دلیل محتوای قندی که دارد (بدون تجاوز از مقدار توصیه شده روزانه قند) به متابولیسم انرژی شما کمک می کند، اما بعید است که اثرات مفید دیگری داشته باشد.

در نهایت می توان استدلال کرد که عسل خام بهتر از عسل فرآوری شده است، اما از آنجایی که میزان ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان موجود در عسل حداقل است فواید سلامتی ناشی از خوردن عسل خام نسبت به عسل فرآوری شده حداقل است.